پیام مدیریت
به وبسایت والپیپر اچ دی خوش آمدید.
والپیپرهای پرنده سار
والپیپرهای پرنده سار( ۲۱ مهر۱۳۹۹ )
- دسته بندی : حیوانات

سار (Starling) یکی از سریع ترین پرنده ها می باشد که از خانواده ساریان بوده و در خودنمایی بی رقیب است . این پرنده از انواع حشرات ، دانه ها و دیگر چیز ها تغذیه می کند . بیشتر سار ها در دسته های بزرگ حرکت می کنند ، از این رو می توان گفت به دلیل داشتن جمعیت کافی خطر انقراض این پرنده ها را تهدید نمی کند . این پرنده ها در بیشتر کشور های دنیا از جمله ایران دیده شده اند . سار ها در قسمت های شمالی کشورمان ایران در تمامی فصل ها دیده می شوند ؛ این در حالی است که در قسمت های جنوبی فقط در فصل زمستان می توانیم شاهد پرواز این پرنده باشیم.

در مقابل زندگی دسته جمعی برخی از سار ها به صورت تنها زندگی می کنند . این سارها با مشکل تقسیم کردن غذا مواجه نیستند ولی در عوض در مقابل تهدیدات و خطرات حاصل از دشمنان در امان نمی باشند .

 

یکی از ویژگی های بارز سار ها تغییر رنگ آنها در فصل های مختلف می باشد . در واقع رنگ سار ها در فصل های تابستان و زمستان تغییر پیدا می کند . بال های این پرنده ها به هنگام پرواز به شکل مثلثی دیده می شود . سار ها همیشه قبل از نشست روی زمین بال بازروی انجام می دهند . نحوه انجام این حرکت به این گونه است که سار قبل از نشستن مسافتی را با بال های باز طی می کند و سپس بر روی زمین فرود می آید .

 

سار ها یکی از پرنده های مشکل ساز برای کشاورزان محسوب می شوند . چرا که این گونه از پرندگان به صورت دسته جمعی به باغچه ها و درختان حمله می کنند و خسارت های قابل توجهی بر کشاورزان وارد می کنند . این عامل باعث شده که روستاییان و کشاورزان بیشتر مواقع به شکار سار ها بپردازند .

در کشورمان ایران سه گونه از سار ها دیده شده اند که عبارت اند از :

سار صورتی

مرغ مینا

سار

سار پرنده ای ۲۱ سانتی متری است و دارای دمی کوتاه است که هنگام پرواز سریع و مستقیم به صورت مثلثی شکل دیده می شود. این پرنده پر و بال ساه و براقی دارد و جلای رنگین کمانی سبز و بنفش به همراه خال های سفید روی بدن به خوبی مشهود است.

منقار پرنده بالغ در زمستان تیره و در بهار زرد لیمویی می شود. سار معمولی مانند مرغ مینا قادر است صدای حیوانات و پرندگان دیگر را تقلید کند.

تمامی والپیپرها در ابعاد بزرگ و کیفیت بالا آماده شده اند و قابل استفاده روی موبایل، تبلت و کامپیوتر هستند. جهت مشاهده و دریافت هر والپیپر در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

والپیپرهای پرنده سار

والپیپرهای پرنده سار

والپیپر پرندگان

والپیپر پرندگان

والپیپر پرندگان

والپیپر پرندگان

پرنده سار

پرنده سار

والپیپر پرندگان

عکس پرنده سار

عکس پرنده سار

عکس پرنده سار

عکس پرنده سار

عکس پرنده سار

عکس پرنده سار

عکس پرنده سار

پرنده سار

پرنده سار

پرنده سار

والپیپرهای پرنده سار

دیدگاه کاربران COMMENTS