پیام مدیریت
به وبسایت والپیپر اچ دی خوش آمدید.
عکس پرنده قو
والپیپرهای پرنده قو( ۱۰ مرداد۱۳۹۹ )
- دسته بندی : حیوانات

قو از راسته مرغابیها می‌باشد. قوها از نظر ساختمان پاها و پرها به مرغابیها شباهت دارند. قوها با جثه بزرگ و گردن بلندی که دارند با مرغابیهای کوچک شباهت دارند. این جانوران با زندگی در آب سازش پیدا کرده‌اند. به این شکل که قسمت برهنه پای آنها کوتاه شده است و بین سه انگشت بیشین آنها پرده‌ای وجود دارد. این ساختمان پا به آنها اجازه می‌دهد که در روی آب به راحتی و آسانی شنا کنند.

نحوه بال زدن

بال زدن آنها دارای آهنگ دلنشین است. گروه آنها در حین پرواز به شکل عدد ۷ یا خط مستقیم یا اوریب است.

تخم‌گذاری

در هنگام تخم‌گذاری یک جفت قوی نر و ماده محل مناسبی را پیدا می‌کنند و قبل از تخم‌گذاری آشیانه‌ای بزرگ ساخته و این آشیانه نرم و از نی و سایر گیاهان ساحل مرداب می‌باشد. پرنده ماده روی بخش نرم لانه تخم می‌گذارد. در عده کمی از قوها پرنده نر و ماده هر دو به نوبت روی تخمها می‌خوابند ولی در عده بیشتر ماده روی تخم می‌خوابد و مدت خوابیدن روی تخمها از ۳۵ تا ۴۵ روز است. شمار تخم این پرندگان محدود است و ازدیاد نسل زیادی ندارند.

مهاجرت

قوهایی که در فصل زمستان در آسمان و آبهای ایران پیدا می‌شوند از روسیه ، سیبری مرکزی و شرقی و چین شمالی یا قسمت شرقی منطقه پال آرتیک مهاجرت می‌کنند. علت مهاجرت سرد شدن و نامساعد شدن محل زندگی آنهاست.

محل زندگی

این پرندگان در سواحل دریای خزر ، مرداب انزلی ، گرگان ، نواحی غربی و مرکز ایران ، سیستان ، اهواز و دریای عمان و خلیج فارس دیده شده‌اند.

این پرندگان مانند دیگر اعضای خانواده اردکیان گیاهخوار هستند و از گیاهان آبزی تغذیه می‌کنند. آن‌ها گاه موجودات ریز زیرآبی و به ندرت ماهی‌ها را نیز می‌خورند. قوها در طول زندگی به‌طور معمول تنها یک همسر اختیار می‌کنند و میزان جدایی در آن‌ها بسیار کم است. آن‌ها تنها در صورتی زوج جدید انتخاب می‌کنند که یا همسرشان بمیرد یا آنکه نتوانند تخم‌گذاری و جوجه‌آوری کنند. قوها در حالت کلی بسیار آرام هستند و تنها در صورت نزدیک شدن مهاجمان در هنگام نگهداری از جوجه‌هایشان به شدت خشن می‌شوند. این پرندگان جانورانی قلمروخواه هستند و با تمام توان از قلمروی خود در برابر مهاجمان احتمالی دفاع می‌کنند.

به دلایل گوناگون از جمله وفاداری زوج‌ها به هم در میانشان یا داشتن ظاهری زیبا و باوقار، این پرندگان در داستان‌ها و افسانه‌های سراسر زمین جایگاه ویژه‌ای داشته‌اند. از گذشته‌های دور از این پرنده در ادبیات و هنر جهان، به ویژه اروپا، به نیکی یاد شده و رنگ سفید پرهایش نشانه‌ای از معصومیت و پاکی آن به‌شمار می‌آمده‌است. بسیاری از افسانه‌های مردمان جهان پیرامون قو آن را مرتبط با افسانه آفرینش و نشانه‌ای از خدایان دانسته‌اند.

تمامی والپیپرها در ابعاد بزرگ و کیفیت بالا آماده شده اند و قابل استفاده روی موبایل، تبلت و کامپیوتر هستند. جهت مشاهده و دریافت هر والپیپر در ابعاد بزرگ روی آن کلیک کنید.

 پرنده قو

پرنده قو

والپیپر پرنده قو

والپیپر پرنده قو

والپیپر پرنده قو

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو در دریا

عکس پرنده قو در دریا

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو

عکس پرنده قو در دریا

عکس پرنده قو در دریا

پرنده قو در دریا

پرنده قو در دریا

پرنده قو در آب

پرنده قو در آب

پرنده قو در آب

پرنده قو در آب

 پرنده قو

پرنده قو

دیدگاه کاربران COMMENTS